5 maart

6 maart 2016

5 maart

We schommelen behoorlijk momenteel, hobbelen lijkt het ook wel. Ann wilde al naar de voorplecht gaan voor de scene met die mooie jongen ...

En toen we na het diner terugkwamen in onze hut kregen we even de schrik van ons leven: een aap hing voor de gordijnen! Gevouwen door een van onze hutjongens, Wayan of Amon van een handdoek. Gisteren lag er een kreeft op bed. Het ziet er zeer kunstig uit, maar we denken hem vannacht toch niet te laten hangen (ik dan, Nancy wil dat wel).

Barbados is een groot eiland. En het was er zeer warm, 29 graden. Met een busje werden we naar het douanekantoor gebracht. Er is niet zoveel te zien op dat eiland, volgens de brochure, maar Gerda Joke wilde toch graag naar het museum gaan en wat winkels bekijken. De anderen maakten een wandeling die eindigde op het strand. Ditmaal kozen we wel voor ligstoelen met parasols. De zee was wat wild, maar het water heerlijk voor wie er in is geweest. We wilden naar de boot teruglopen, maar dat bleek voor sommigen echt een (te) warme klus (min of meer overgekookt). Met het busje gingen we weer terug naar de boot. Je moet eerst bij de douane een paar keer je pasje laten zien. Bij de boot word je dan opgewacht met ijskoud water of limonade en een koude towel (zoals bij sommige chinese restaurants, maar nu ijskoud). Heerlijk verfrissend. Daarna ga je door de tassencontrole en lever je je strandhanddoek in. Het is al routine geworden.

Meteen door naar het lido-restaurant. Alleen pizza's en ijs te verkrijgen. Ja, een ijsje gaat er dan wel in, naast een glas water met ijsklonten. Gek misschien voor jullie om te horen, maar je went overal gauw aan. Even wat uitrusten of douchen in de hut en daarna voor een cocktail naar het zwembad op het achterdek. Ja, dat gezonde gedoe is gewoon moeilijk vol te houden. Ik kan geen excuses verzinnen; het is het allemaal. We lopen nog steeds wel veel, vaak ook omdat we op de boot de verkeerde richting op zijn gelopen.

Onderwijl wordt nu gesproken over: zou je volgend jaar/ooit weer gaan? Dat weten we nog niet zo zeker. Wat voor de een lekkere warmte is, is voor de ander te heet; je ziet weinig van de eilanden omdat het te heet is daar. Nou ja, we denken daar nog verder over na.

De aanblik bij het andere zwembad (met ligstoelen), waar je langs loopt, was nou niet bepaald aantrekkelijk. Alles wat oud is ligt daar in badpak te zonnen of te slapen. Daar word je niet vrolijk van. Maar ik neem aan dat ze genieten. Waarschijnlijk zijn ze niet eens aan land gegaan, want daar zijn heel wat drempels om te overwinnen. Ik zag dat een vrouw de opstap naar de bus niet kon maken. Twee mannen van het eiland wilden haar wel een kontje geven, maar doe je dat met een oudere vrouw? Ik heb helaas niet kunnen zien hoe het is afgelopen. De mensen op Barbados vonden we echt vriendelijk en niet opdringerig. Ze willen wel wat verdienen aan die toeristen, maar een zin in een taxi of wat dan ook, ook goed. Ze blijven vriendelijk en willen graag met je praten.

Vanmorgen hadden we de eer om twee tafels van de kapitein verwijderd te mogen ontbijten. Hij kwam ineens langs. Aangezien we voordat we de cruise startten, daar vaak over gesproken hebben (het aan de tafel dineren met de kapitein is toch het hoogtepunt op een loveboat) kwam dit dichtbij ...

Gisteren was de man van Therese jarig. We hebben voor hem Lang zal hij leven gezongen. Tijdens het diner is er altijd wel ergens iemand jarig en dan zingen de obers met handgeklap dit lied. Wij deden het maar zelf.

Op een boot raak je niet alleen soms de weg kwijt, maar ook het besef van dag en tijd (bahalve de eettijden natuurlijk!). Een comedian, Kevin Jordans, had daar een grapje op gemaakt: Een man zit vast in de lift. Hij belt de front desk en hem wordt gevraagd in welke lift hij staat. Friday, zegt hij.Hij leest dat op de mat in de lift. Die matten worden iedere dag vervangen door eeen mat met de juiste dag. (Misschien heb ik hier al over geschreven, maar dan treedt door luiheid toch de dementie in). Een ander grapje gaat over de bediening van het licht in de hutten. Niet te doorgronden. Het kost aardig wat tijd om het donker te krijgen want soms denk je dat je een lanp uitdoet en dan gaat een andere juist weer aan.

1. Beppie Buma:
    7 maart 2016
    wat een belevenis, het is leuk om Cobi,s verhaal te lezen met de video erbij gaat het nog meer leven! geniet ze daar met zijn allen
  2. Anneke:
    7 maart 2016
    Hallo Holland-4 en US-2,

Ik geniet van je mooie verhalen en zie het zelfs allemaal (bijna) voor me, wat er beschreven wordt. Vanochtend waren hier de straten wit van de sneeuw, dus jullie zitten wel heel wat beter - al is het dus wel te warm voor jullie! Tja, wij zouden toch wel graag willen ruilen. En wat extra rondjes lopen na alle cocktails en buffetten - tja dat is gewoon goed ! Hartelijke groeten van Anneke en Arie