1 sept

1 september 2016 - Nerja, Spanje

1 sept

Het Alhambra in Granada stond vandaag op het programma. Na het ontbijt bestelden we een taxi naar Nerja (daar doen we niet meer moeilijk over) en per bus maakten we een mooie rit via de kust en langs de Sierra Nevada naar Granada. Een mooie stad zo te zien. Een extra bezoek waard, vonden we vanuit de volgende taxi, die ons naar de hoofdingang van het Alhambra bracht. Dorst en honger leidden ons eerst naar een restaurant in de koelte, maar wel in de buitenlucht. Met een heerlijke salade, een witte wijn en water voelden we ons echt op vakantie.

Aanbevolen werd om een uur van tevoren aanwezig te zijn om het gereserveerde ticket op te halen. En je moest perse om 2 uur aanwezig zijn bij een bepaalde ingang, want anders ging het feest niet door. Dus het werd enigszins stressig. Van de ene rij werd je doorverwezen naar een andere en omdat wij 65+ korting hadden betaald, konden we niet bij eenvoudige ticketmachines terecht, maar moesten we onze paspoorten showen. Alsof…. Nou nee.

Uiteindelijk verliep het allemaal soepel. Het geheel is een groot park met allerlei oude gebouwen, paleizen en torens. Indrukwekkend, zeker het hoofdpaleis Nasrid, gebouwd in de 13e eeuw door een moslim. We zagen ook diverse niquaab vrouwen als bezoeksters rondlopen. De tuinen waren mooi en de rest van de paleizen hebben we niet gezien, te vermoeiend. Foto’s heb ik niet veel, want mijn telefoon was niet goed opgeladen. Maar internet biedt wel uitkomst.

Met de taxi’s en de bus weer terug, waarbij de buschauffeur ons niet direct wilde meenemen want we hadden geen vertrektijd afgesproken en ja, dan moet je afwachten of je erbij kan. Gelukkig wel en nu zit ik te tikken en is Ann al naar het zwembad vertrokken.

1. Nancy Koekenberg:
    2 september 2016