31 aug

31 augustus 2016 - Nerja, Spanje

30 aug

Donker was het vanmorgen (zie foto). Toen we op het terras naar rechts keken zagen we die donderwolken. Maar we hadden goed geslapen. Beetje zweterig, maar alles is zweterig hier.  Binnen een uur was de zon terug.

Ontbijt op het overdekte terras en daarna eerst maar eens iets doen. Rondje (door) lopen, half uurtje zwemmen in het bad beneden, douchen, koffie/thee drinken beneden bij het restaurant. Genoeg, het werd heet. Heerlijk met een boek op het terras gezeten/gelegen. Fruit gegeten en pas weer om half vier vertrokken voor een bezoek aan Nerja, een meer toeristisch stadje 5 km verderop. Lopen, moet kunnen. Maar het was nog heet en na 100 m zagen we een bushalte met wachtende mensen. Te aantrekkelijk, de bus zou zeker zo komen. Klopt, zei een meisje, over een paar minuten volgens internet. Op ons bus schema stond geen bus vermeld om die tijd.  De paar minuten waren om en geen bus in zicht. Onderwijl waren een zwangere vrouw, die we de dag ervoor een aantal keren in het dorp hadden gezien, en haar kennelijke partner in een hevige ruzie bij de bushalte verwikkeld.  Het woord padre hoorden we menigmaal. Ze was hevig aan het jammeren. Werd hij niet geschikt bevonden als aanstaande vader, nu zij zich beroerd voelde? Last van haar hormonen waarschijnlijk. Maar daar had hij geen kaas van gegeten gezien zijn ruzieachtige opstelling. De tijd verstreek. Na 20 minuten kwam de bus (in het geheel niet bijzonder, zei het meisje, deze tijdsoverschrijding). 1, 17 Euro kostte de busreis; de taxi terug 7,70. Heel goed te doen, voor 6 euro gaan we niet meer eindeloos wachten.

Nerga was inderdaad meer toeristisch, veel Engelsen, mooie stranden en het had het Balkon van Europa waar we zaterdag verzamelen moeten voor vervoer naar de trouwlocatie.

Ann is nu de planten op het terras met een speciale tuinslang aan het bewateren. Het zag er niet uit en ze wil het weer knap achterlaten.

1. Nancy Koekenberg:
    1 september 2016
    Heerlijk lijkt het daar. Goed uit te houden.
  2. Anneke:
    1 september 2016
    Dacht dat ik via mail link naar je blog kreeg, maar gelukkig kunnen we nu van jullie avonturen meegenieten!
    Heel veel plezier gewenst en we blijven jullie volgen.