7 maart 2016

7 maart 2016

7 maart

Er dreigt weer een cliffhanger te ontstaan. Het is 18 over 4 p.m. en om half 5 moet je op de boot terug zijn van uitstapjes op de eilanden en nu zijn Ann, Elfriede en Nancy er nog niet.

Vanmorgen besloten we ons te verdelen in strandliefhebbers -eerst met een ferry zo'n 3 kwartier varen naar het eiland St. Nevis - en strollers door het stadje van St.Kitts. De strollers kwamen om even na drie uur terug op de boot en hebben lekker een ijsje gegeten. Het stadje was leuk om door te wandelen in toch wel een bloedhitte. Langzaam lopen, vooral in de schaduw en iedere winkel heeft airconditioning. Wat inkopen gedaan. Lekker biertje gedronken op een terasje in de schaduw bij een free wifi-adres. Cobi, Gerda Joke en Therese hebben zich vermaakt. Als je wat verder loopt dan de winkels, dan zie je hoe er geleefd wordt op zo'n eiland. Armoedige huizen, dure, mooie auto's voor de deur.

Nu de anderen nog; ze hebben nog 4 minuten.

Het is allemaal relaxt op zo'n eiland. Het is natuurlijk te warm om ons tempo van lopen en werken te volgen. Veel mannen zitten buiten op de stoepen of staan voor winkels, vrouwen zitten met een stallatje met fruit langs de weg. In de winkels is van alles te koop, vooral...

(tussen haakjes: de kapitein vertelt net dat iedereen terug is aan boord. Dat kan hij weten, want dan zijn alle passen gescand -ik wacht af of mijn kamergenoot verschijnt, zit waarschijnlijk ook een ijsje te eten.)

... veel spullen voor haarverzorging. Als het even kan is het kroeshaar hier ook stijl gemaakt, en natuurlijk ook met allerlei kunstwerken zoals dreadlocks opgeschikt. Sommige mannen dragen die speciale mutsen waar al dat haar ingaat.

De kapitein vertelt nu dat hij morgen van boord gaat om een conferentie in Florida bij te wonen, Frank van der Hoeven zal hem vervangen; hij is zeker zo bekwaam (zegt Michiel).

Nou, en dan zitten jullie natuurlijk nog in spanning over wat er gebeurd is met het hut probleem van Elfriede en Therese. Dat is opgelost! Ze zijn verhuisd naar een hut met balkon op de vierde verdieping (4006)en hebben vannacht als een blok geslapen. Het is wel een hut boven het theater en wellicht daarom door een ander verlaten, maar lawaai vinden de twee minder erg dan zuurstoftekort. De "buitendeur' staat nu lekker open. Om 5 uur zitten houden ze open huis, fles wijn meebrengen (in onze waterflessen - je mag niet met een fles over de gang).

Nancy is net terug. Ze konden er nog op. Het was erg leuk op St. Nevis, maar Elfriede was niet helemaal ontspannen geweest vanwege de terugtocht op tijd. Spannend enzo.

Morgen St. Thomas. Het is vanavond weer de vraag of we het vertier kunnen bijwonen, want ondanks de harde muziek vallen je ogen toch dicht.

1. Dik:
    8 maart 2016
    Afgrijselijke spanning en opluchting toch toen bleek dat Gerda Joke veilig aan boord was en de anderen het ook gehaald hadden. Lijkt me erg leuk daar. Volg jullie route en voortgang precies op oosterdam current position.
    Veel plezier!
    Dik
  2. Andries de Haan:
    Dag Cobi,

Je weet de spanning rond de wel of niet tijdige terugkeer van de drie dames mooi op te bouwen.

Erg leuk trouwens, je reisverhaal. Ik lees het elke dag met plezier.

En nog een paar mooie en zonnige dagen toegewenst!

Groet,

Andries
  3. Elly Ram:
    8 maart 2016
    Cobi bedankt weer voor je up-date en goed te horen dat mijn zusje en Elfriede weer lekker kunnen slapen