11 maart

12 maart 2016

11 maart

Om half 7 vanmorgen werden we gewekt door de cabin steward of hut boy Wayan met de overhandiging van "your final bill"! Aan boord wordt bijgehouden op je key-card wat er besteed wordt buiten het gratis aanbod van voedsel, thee, koffie en non-alcoholic drinks: cadeautjes uit de shop, andere drankjes, internet gebruik en 12,50 dollar per dag voor fooien aan het personeel bijv. Bij een automaat kun je een print van je bestedingen laten uitdraaien als je de key card door een scanner haalt.

Met deze overhandiging nam hij afscheid van ons. Gisterenavond hadden we een extra fooi voor hem achtergelaten in de fruitmand die dagelijks bijgevuld werd, voor hem en zijn partner Amon. Ook Amon kwam later nog even aan de deur kloppen voor een laatste groet. Dat was gisterenavond ook al uitgebreid gedaan na afloop van ons galgenmaal toen de obers in de rij stonden om ons uit te zwaaien. Ach ja.

Vanmorgen verliep de ontscheping soepel. Bagage stond op kleurcode gereed buiten het schip en het vervolg door de douane ging heel wat sneller dan binnenkomen in de VS.  Het van tevoren bestelde taxibusje stond zowaar op ons te wachten. Het kon niet beter.

Na een emotioneel afscheid van Elfriede en Therese die met Delta Airlines gaan vliegen, zijn de overige vier nu gezeten op stoelen in de wachtruimte voor onze vlucht van American Airlines om 2 uur.

1. Beppie Buma:
    12 maart 2016