Bruiloft in Spanje

30 augustus 2016 - Maro, Spanje

30 aug

De vliegreis verliep voorspoedig: om half 8 vertrokken en om 10 uur gearriveerd in Málaga. Een taxi vonden we de beste keus om de eerste dag verder te komen. Was het duur, vroegen we ons af. Op 85 euro werd de deal afgemaakt voor 60 kilometer. Eigenlijk heel reëel, maar we moesten nog wennen aan een luxe leven.  En de chauffeur bracht ons lekker met een regelmatige 120 km per uur langs alle veel langzamer rijdende Spanjaarden op de weg naar Nerja en Maro, onze eindbestemming. In het afspraak-restaurant hebben we vervolgens een hele poos doorgebracht en gewacht op iemand die ons naar het appartement zou begeleiden.  Er was iets mis gegaan. Ze kwam niet opdagen. Wat te doen? Ann belde en app-te.  Geen gehoor. Waren we opgelicht? Drie kwartier na de afgesproken tijd was er toch contact, met geheel iemand anders. Maar: no worry!

Het moet gezegd: een prachtig appartement, met twee slaapkamers, een groot terras en een soort privé-zwembad. Onderwijl droop het zweet van ons gezicht en andere lichaamsdelen. Het was nogal een vochtige warme dag, heiig, vertelde onze contactpersoon. Sorry! We kwamen meer te weten over de bus service en wat er allemaal in de omgeving te doen was.  Tijd voor een siësta na haar vertrek.  Het was nogal warm! Pas later zijn we het dorpje gaan verkennen en ijskoud bier gaan drinken op een terras met uitzicht op Spaanse kassen (van wit doek). Daar zijn er veel van in deze omgeving. Niet echt duidelijk is wat ze er verbouwen. Druiven?

We zitten nu op het overdekte terras wat te lezen en te tikken. Er zijn zeker drie restaurants in het dorp; keuze genoeg voor straks. Ze eten nogal laat hier, maar wij zijn al wakker vanaf half 5 vanmorgen.

1. Nancy Koekenberg:
    31 augustus 2016